„La Brâncuși, lumina nu vine din afară, „ci e o emanaţie a materiei, căci e scoasă dinlăuntrul marmurei sau bronzului”, ea „devine și liniște, și certitudine în faţa vieţii — tocmai pentru că nu coboară ca la occidentali, ci există printre oameni, plutind printre lucruri, ca și aerul, poposind parcă de nicăieri […]. Prin lumină se realizează o contopire aproape magică cu lumea, cu întreg cosmosul; căci lumina șterge limitele și contururile și detașează opera de efemer, dăruind-o unor sfere înalte”.
CULOAR între ani.
Tunelul e o trecere, un pasaj intre trecut si prezent; oferă perspectivă spre viitor, poți privi ca prin binoclu și în același timp te poți întâlni în centru; două priviri din două puncte de vedere diferite. Treptele coboară spre mina de aur, dar în același timp susțin podiumul pe care poți să urci. Inițial a fost gândit ca suport pentru prezentarea unui ceas ediție limitată, iar ulterior a devenit un obiect multifuncțional: măsuță, noptieră, taburet.
Lemn masiv și pasiune.
Proiect: Șezi . Manoperă: Grațian Dumitrașcu
Ideea de la care am pornit și imagini din mina de aur: Ionuț Curea
Apariția artei face parte din procesul nașterii lumii moderne. În cadrul acestui proces, premisa că arta presupune o anumită îndemânare a trebuit regândită. Inspirația a făcut întotdeauna parte din ecuație.
Relatia dintre artist și opera de artă se bazează pe dorința de a transmite ceva. Obiectul estetic este considerat un fel de limbaj.
Treptat, din unitatea de vederi clasică și medievală, s-a desprins impresia că opera de artă este un lucru construit în scopuri estetice și în virtutea propriilor sale însușiri. Apariția artei face parte din procesul nașterii lumii moderne. În cadrul acestui proces, premisa că arta presupune o anumită îndemânare a trebuit regândită. Inspirația a făcut întotdeauna parte din ecuație. Teoriile clasice ale inspirației erau menite să explice faptul că artizanii, în special poeții și muzicienii, produceau mai mult decât puteau explica. Trecerea la accepțiunea modernă a artei ca fenomen aparte, a subliniat totuși într-un mod mult mai pronuntat diferența dintre artă și meșteșug, și astfel inspirația a devenit din ce în ce mai importantă. Această tranziție istorică a scos la iveală unele trăsături semnificative ale relației dintre artă și meșteșug sau îndemânare creatoare.”